fredag 13 april 2012

Nyhetsmorgon på TV4

Idag var Jennie Benjaminsson gäst hos Nyhetsmorgon på TV4. Jennie driver företaget Kalasgott och har nu gett ut sin första kokbok. Därav anledningen till tv-reportaget. I kokboken har hon använt sig av (bl a) min keramik. Jag har inte sett boken själv än, väntar spänt, men är säker på att det ser urläckert ut. Idag hade hon med sig några av mina produkter som visades upp i tv-rutan. Jätteroligt och supersnyggt! Här kommer lite bilder på hur det såg ut:

Jennie, Steffo och gänget. Om man tittar lite noga syns ett turkost fat och en kanna från mig.

Steffo och kannan.

Det är ett sådant stort nöje att se sin keramik komma till användning. Först när maten ligger på faten är det klart =)

 Denna bilden kommer inte från tv-inslaget idag. Men den kommer från Jennie, som gjort ett reportage om glasstårtor. Och eftersom bilden är så läcker så får den komma med här nu ändå.


4 kommentarer:

  1. Hej Maria! Vad är detta inga kommentarer på en sådan här fin blogg, fast du kanske har kommentarsgranskning? Det har inte jag, Oumberlige Peter som jag heter i bloggsammanhang, med just bloggen Oumberligating.
    Var inte orolig detta är ingen smyggreklam, jag låter mig inte säljas för pengar utan visar bara på det jag tycker är vackert och fint och helt Oumberligt, som dina alster bla.
    Jag har idag blivit stolt ägare till en mycket fin kopp/mugg som jag fått i present ifrån en bloggare!
    Nu är jag inte av den sorten att jag anser att saker bara ska vara "ögonfröjd" inte, prylarna ska fungera i verkligheten också och det gör din mugg, perfekt, tyngd och balans även full med te! Ska prova att dricka vin ur den till helgen!
    Nu ska jag dessutom bli följare till din blogg, följer några "lerknådare" till men de gör inte mycket väsen av sig på min blogg! (ler)
    Mvh och Kram ifrån Oumberlige Peter!
    PS: Vart kommer din lera ifrån?

    SvaraRadera
  2. Så roligt att få sina saker förevigade i en bok!! Måste kännas hur kul som helst!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Peter!
    Så roligt att du gillar koppen! Tack! Det gör mig väldigt glad! Och ännu gladare att den känns bra att dricka ur. En tekopp är så viktig, att den verkligen passar sin ägare. Annars blir det inte rätt njutning av testunden. Vin? Tveksam till om den är god att dricka vin ur =)? Men det är nog bara för att jag föredrar snygga vinglas. Däremot är den väldigt snygg att anrätta små efterrätter i. Eller glass. De funkar utmärkt för glass i soffan framför tv:n! Jag har testat flera ggr...
    Min lera, lergodslera, tror jag produceras i Tyskland. Jag köper material via Cebex.
    Mvh Maria

    SvaraRadera
  4. Hej Anna:
    Ja, det är verkligen jätteroligt att få delta i olika kokboksprojekt. Framförallt är det så kul att se fina bilder på min keramik, där de har gjort diverse anrättningar och annat på. Keramiken blir liksom fullständigt klar först då - när den kommer i bruk. Jag har haft med keramik i några olika sammanhang. Susanne Jonsson (Go´kv'll svt) har gjort en kokbok. Och så de fantastiska Husmorsorna Emma Hamberg och Anette Rosvall har gjort flera kokböcker där min keramik finns med. Jättekul!

    SvaraRadera