söndag 13 mars 2011

Vår i luften!


Ja, det börjar faktiskt kännas som om våren är på väg. Efterlängtad som alltid. Jag har hittat vackra tulpaner som nu står i butiken i Christian Svenssons fina tulpanvas!

Så här ser det ut utanför butiken när jag får lerleverans. 1 ton på pall. Varje gång tittar jag runt om det inte finns någon på gågatan som ser lite arbetssugen ut.......


Det slutar alltid med att jag får bära in allt själv. Helt ok, jag hoppar över morgonjympan den dagen istället =). 


Jag börjar förbereda lite inför påskens konstrunda. I den anledningen har jag gjort några tekannor. 


Just nu står de i verkstaden och torkar långsamt långsamt. Det är inte helt enkelt att göra tekannor. Väldigt rolig hantverksmässig utmaning, några svordomar blev det ska jag erkänna. Men ett hopp om att de blir så fina som jag vill att de ska vara! I så fall står de flesta av dem på butikshyllan vid påsk. 
(En ska jag dock behålla själv....)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar