söndag 27 mars 2011

Maria Liliegren på Facebook

Nu finns jag även på Facebook. Sent om sider har jag hittat dit också....
Jag ser Facebook som ett litet komplement till min hemsida och blogg.
Vill ni hitta mig där så sök på Maria Liliegren.

Jag har just sett en väldigt fin reklamfilm för Österlen, den ligger på min logg på FB. Hade jag vetat hur jag skulle lägga över den hit så hade jag gjort det..... mina datorkunskaper är begränsade tyvärr..... Men - se den gärna på min FB-sida.

Den fick mig att på allvar längta efter sommaren igen.. Då är gården full av stockrosor, päronträdet är grönt, turisterna flanerar runt i butikerna och jag jobbar intensivt,härligt! När butiken stänger så cyklar jag hem, ordnar middag som packas i en liten väska och cyklar ner till havet. Där kan man sitta i timmar och bara njuta. Läsa böcker, äta middag, sova en lite lur eller bada (om det är varmt i vattnet vill säga..)

Men först ska vi ha vår! Det känns i luften nu. Helt underbart! Ystad är fullt av snödroppar, vintergäck och en och annan krokus har minsann hittat upp ur jorden. Jag fortsätter att förbereda inför påskens konstrunda. Tekannorna är snart klara, jag kommer att visa bilder på dem när de är helt brända.
Under tiden lägger jag in lite bilder på Per Helsas gård tagna under sommaren förra året. Skulle ni ha vägarna förbi Ystad i sommar, så är ni hjärligt välkomna.

 Per Helsas gård ligger i slutet på Gågatan (stora östergatan), vid Österports torg



Läs mer om hela gården o dess kreativa konsthantverkare på www.perhelsa.se


En improviserad middag med grannrestaurangens goda sushi, serverat på min keramik. Blev kanske lite för mycket dekorerat för att man verkligen ska se hur fin sushin är. Men va tusan, ska det vara så ska det vara ordentligt =)..... Gott var det i allafall, och en underbar sommarkväll på innergården!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar